Vandaag tweede dag Brabantse Ballonfeesten

30 augustus 2018

De Brabantse Ballonfeesten zijn klaar voor de tweede dag. Zondag vanaf 17 uur gaan opnieuw tientallen heteluchtballonnen de lucht in boven de velden van sportpark Molenbroek.

De zaterdag was in ieder geval een groot succes. Duizenden bezoekers kwamen naar de accommodatie van vv Gemert om in een heerlijk zonnetje de ballonnen te zien opstijgen. De grote rode Nissan auto was de uitsmijter. Vandaag komt de  imposante Vincent van Gogh-ballon naar Gemert. Ook nu is er weer veel amusement, met optredens van de Wine Children en Dansschool Inez. Clown Ronnie Ballonnie is er en er zijn veel springkussens voor de jeugd. Met de loterij zijn mooie prijzen te winnen, zoals een ballonvaart,  een VIP-arrangement voor de bekerwedstrijd Gemert-Feyenoord, een waardebon voor een rondleiding in het Gemertse kasteel en een dekbedovertrek met ballonopdruk. De trekking is rond half zeven op het terrein, dus de winnaar van de vaart kan meteen in de mand stappen!

Daarnaast worden zogenoemde modelballonnen opgelaten. Deze exemplaren zijn een stuk kleiner dan de grote broers, maar erg leuk op te zien. Er is een inloopballon, waar mensen informatie kunnen opdoen over ballonnen en ballonvaren. Het bedrijf Orange Aircraft geeft demonstraties met een op afstand bestuurbaar vliegtuigje, dat allerlei capriolen zal maken boven de velden van vv Gemert.

Voor de laatste dag zijn nog een paar laatste plekken vrij in de ballonnen. Wie heeft er interesse in deze vaart? Neem dan contact op met Martin Jacobs van Rotary Gemert-Bakel-Laarbeek. Zijn telefoonnummer en alle informatie over de vaarten vind je op de site van het gezellige tweedaagse evenement op sportpark Molenbroek in Gemert: www.brabantseballonfeesten.nl. . De opbrengst van de Brabantse Ballonfeesten komt deels ten goede aan een drietal goede doelen.

Meer foto’s van de eerste dag van de Brabantse Ballonfeesten, gemaakt door Frans Brzoskowski, in het album op deze site.