Bourgondisch Voetbaltoernooi bijna van start

20 juni 2016

Aankomend weekend, van 24 t/m 26 juni, vindt op de voetbalvelden van voetbalvereniging Gemert de tweede editie van het Bourgondisch Voetbaltoernooi plaats. Sportpark Molenbroek zal omgetoverd worden tot een waar voetbaldorp waar ruim 650 mannelijke en vrouwelijke voetballers uit heel Nederland en België samenkomen voor sportief, muzikaal en bourgondisch genot. Vorig jaar was het evenement al een groot succes; op het complex van vv Gemert was het een weekend lang één groot feest. Dit jaar wil de organisatie het, met behulp van ruim 140 vrijwilligers, nog grootser en grandiozer aanpakken!

Het Bourgondisch Voetbaltoernooi is het grootste evenement dat onder de vlag van Voetbalvereniging Gemert georganiseerd wordt. Tijdens de eerste editie in 2015 stroomden de aanmeldingen voor de editie van 2016 zelfs al binnen. Van teams uit Friesland tot aan België; de 650 deelnemers aan het toernooi komen werkelijk waar overal vandaan. Met bijna 45 teams, die allen op de voetbalvelden overnachten in speciaal opgezette legertenten, staat er dit jaar wederom een geweldig evenement voor de deur.

Net als in 2015 zullen zowel de mannen- als vrouwenteams een voetbaltoernooi afwerken dat dit jaar een verbeterde opzet kent. Om het herentoernooi spannend te houden is er namelijk voor gekozen om enkel teams toe te laten die in de 4e klasse of lager (KNVB) uitkomen. Om de diversiteit te vergroten zijn er tevens twee extra vrouwenteams toegevoegd aan het toernooi. Ook nieuw dit jaar is een rode draadspel waarbij teams in een zeskamp tegen elkaar strijden om zo extra punten te verdienen. Wat uiteraard blijft is de gouden combinatie tussen strijd op de velden en de gezelligheid rondom het toernooi, iets wat zorgt voor veel onderlinge verbondenheid tussen de teams.

Gedurende het hele weekend staat er op de parkeerplaats van vv Gemert een grote feesttent waarin het volop feest zal zijn. Op zaterdag staat er een grandioze feestavond gepland waarbij coverband Vegas en D.J. de Vos samen voor muzikaal spektakel gaan zorgen. Deze feestavond is ook toegankelijk voor niet-voetballers uit Gemert en omgeving. Een kaartje voor de avond kost 10 euro en is verkrijgbaar bij Jos Maas, Albert Heijn en de kantine van vv Gemert. Vorig jaar stond de feesttent letterlijk op zijn kop en dat wil de organisatie dit jaar nog eens dunnetjes overdoen. Ook tijdens de rest van het weekend zijn belangstellenden welkom om het bourgondisch spektakel met eigen ogen te komen aanschouwen op Sportpark Molenbroek. Graag tot dan!