Blamage Gemert op eigen veld

18 februari 2018

Gemert zit in een diep, diep dal. De revelatie van de eerste seizoensshelft incasseerde zondagmiddag de vierde nederlaag op rij. En wat voor een. Voor eigen publiek werd de ploeg met 0-5 afgeschminkt door Goes.

Dergelijke nederlagen op het eigen sportpark Molenbroek; daar kent de historie van de zwartwitten niet veel voorbeelden van. Deze week zullen er veel praatsessies nodig zijn, want de ploeg is mentaal kwetsbaar en is het goede gevoel volledig kwijt.

Niet dat een dergelijke oorwassing zich al vanaf het begin aandiende. In de eerste helft was de beleving nog in orde. Goes en Gemert – met Dennis van Rooij op de linksbackpositie  en Bram Jacobs in de basis – gaven elkaar aanvankelijk weinig toe. Daarom was de klap hard toen Goes bij het eerste gevaarlijke moment meteen toesloeg. De roodwitten wurmelden zich door het hart van de Gemertse defensie waarna Daniël Wissel ook Bono Barten klopte: 0-1 in de veertiende minuut.

Gemert deed in de tegenstoot bijna meteen  iets terug, maar de aanval via Ralf Kemper en Ron Jansen werd gestuit door Goes-doelman Brian Meulmeesters. Maar daarna bleef het eigenlijk te lang rustig voor het doel van de Zeeuwse goalie. Gemert probeerde het wel, maar kon maar mondjesmaat dreigend worden. Een afstandsschot van Ron Jansen spatte uiteen op de lat en Ruben Rodrigues claimde samen met de Gemertse aanhang een penalty, maar kreeg nul op het rekest. Het was niet de enige beslissing die door de Gemertenaren werd betwist. Teammanager Wiljan Croymans werd halverwege de eerste helft al naar de tribune gestuurd.

Gemert ging met een 0-1 achterstand rusten, maar er was nog volop hoop op een beter resultaat. Die bleek ijdel. Tot de 57e minuut bleef de ploeg in de wedstrijd, maar de 0-2 van Erwin Franse vormde de start van een uiterst beroerd half uur. Goes spleet de Gemertse defensie herhaaldelijk open en kwam twee minuten later al op 0-3, nu via Jan-Paul van Hecke.

De machteloosheid en frustratie in het Gemertse kamp namen hand over hand toe. Jens Leijten kreeg direct rood voor een charge op Goes-speler Jop Dekker en kon meteen inrukken. Nog meer spelers speelden op het randje.

Met tienen kwam de ploeg er eigenlijk niet meer aan te pas. Goes bleef rustig en voetbalde freewheelend naar meer doelpunten. De 0-4 kwam op naam van Van Hecke, de 0-5 kreeg de handtekening van Ray Kroon.

Zo werd het een zelden beleefde lijdensweg voor Gemert, dat volledig op apegapen lag. De Gemertse aanhang was blij met het fluitsignaal.

Nu is het zaak dat de zwartwitten scherven rapen om toch weer snel houvast te vinden, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Komende donderdag speelt Gemert het bekerduel met derdeklasser Excellent, uit in Oploo (aanvang 20 uur). De Gemertenaren willen ver komen in de bekertoernooi, dus aan dat duel wordt veel belang gehecht. Volgende week zondag volgt de wedstrijd tegen koploper O.S.S.’20.

GEMERT: Barten; Leijten, Brugmans,  Jacobs, Van Rooij, Van Berlo, Brouwers, Groen (80. Fonken), Rodrigues (66. Van Brussel) , Jansen en Kemper (66. Lalisang).

Kijk voor meer foto’s van Frans Brzoskowki op deze site: klik hier