Bijna 40 teams op Bourgondisch Voetbal Toernooi!

19 juni 2018

Meer dan honderd vrijwilligers staan in het komende weekeinde klaar om het vierde Bourgondisch Voetbaltoernooi van vv Gemert in goede banen te leiden. De organisatie is deze mensen, die zich belangeloos inzetten voor het driedaagse evenement, zeer dankbaar.

Vrijdagmiddag om 15 uur opent het toernooi zijn deuren. Dan komen van heinde en verre de eerste teams aan in het grote tentenkamp dat deze week verrijst op sportpark Molenbroek. In totaal doen bijna zeshonderd voetballers en voetbalsters mee aan het BVT’18. Dertien damesteams en 25 herenteams. Er is ook internationale belangstelling. Zo heeft zich een veteranenteam uit België ingeschreven. Op special verzoek wordt de Vlaamse ploeg door de organisatie overigens niet ingedeeld op zaterdagmiddag. Dan speelt het nationale team van België immers op het WK tegen Tunesië. Overigens zijn alle wedstrijden van het wereldkampioenschap in Rusland live te volgen in de grote tent, die net als bij de vorige edities wordt geplaatst op het parkeerterrein bij de accommodatie van vv Gemert.

Op zaterdag- en zondagochtend worden alle spelers al tussen half 7 en 7 uur gewekt met een reveille. Daarna melden ze zich in de tent voor een heerlijk ontbijt. Alle maaltijden worden door de organisatie verzorgd, inclusief een uitgebreid Bourgondisch buffet voor alle teams op zaterdagavond. Zaterdag en zondag is er overdag al veel gezelligheid. Op het horecaplein is iedereen welkom, deelnemers en niet-deelnemers. Er is veel Brabantse gezelligheid, met live-muziek, een hapje en een drankje. Ondertussen worden op de velden van vv Gemert alle wedstrijden afgewerkt. De duels duren op zaterdag 20 minuten en op zondag 15 minuten.

De vrijdag- en zaterdagavond staan bij het BVT altijd garant voor Bourgondisch spektakel. Dit jaar is een nieuw onderdeel toegevoegd: de grote Biercantus op vrijdagavond. Aan lange tafels wordt volop meegezongen onder leiding van Cantusband Bracchus. DJ Ronald is ook present. Ook hier zijn niet-deelnemers van harte uitgenodigd om aan te sluiten. Aanvang is 20.00 uur, de entree is gratis.

De hoofdschotel van het amusementsgedeelte wordt als vanouds op zaterdagavond opgediend. Met de feestband PROOST! en DJ Siem wordt het ongetwijfeld weer een mooie feestavond in de grote tent. Kaarten à tien euro zijn nog te koop in de voorverkoop in de kantine, bij oliehandel Jos Maas en bij supermarkt Albert Heijn. Aanvang is ook op zaterdag 20 uur.

Iedereen is van harte uitgenodigd om in het weekeinde een kijkje te komen nemen op sportpark Molenbroek. De wedstrijden beginnen om 10 uur op zaterdag en om 11 uur op zondag.