vv Gemert blijft lijn volgen

2 december 2016
Voetbalvereniging Gemert blijft de eerder ingezette lijn volgen als het gaat om het rubbergranulaat in kunstgraskorrels. De vereniging wacht de onderzoeken van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) naar de gezondheidsrisico’s af. De resultaten daarvan worden op korte termijn verwacht.
Naar aanleiding van de berichtgeving van afgelopen weekeinde door NOS – en de reacties daarop – heeft het bestuur van vv Gemert zich opnieuw uitgebreid over het vraagstuk gebogen. Zo is er onder meer overleg geweest met de gemeente Gemert-Bakel. Vooralsnog houdt zowel club als gemeente vast aan het standpunt om het onderzoek van RIVM, in opdracht van minister Schippers, als leidend te zien. Deze onderzoeken worden als het meest uitgebreid, objectief en betrouwbaar beschouwd. Dat is vooralsnog ook de lijn van Vereniging Nederlandse Gemeenten en voetbalbond KNVB.
Onafhankelijk van de RIVM-onderzoeken loopt een onderzoek onder auspiciën van bandenbranchevereniging VACO. Op de eerste resultaten daarvan heeft NOS vorige week haar verslaggeving gebaseerd. De conclusies werden evenwel direct weerlegd door VACO zelf en bestempeld als ‘pertinent onjuist’.
Blijft u deze site volgen voor actuele informatie over het rubbergranulaat.