Afscheid van verslaggevers vv Gemert

9 september 2018

Voor aanvang van Gemert-IFC werd in de bestuurskamer/businessclub stilgestaan bij het stoppen van drie mensen die jarenlang de wedstrijden van Gemert 1 hebben verslagen; Leon Rutten, Jan de Laat en Joop van Wetten.

Leon Rutten was de bekende stem op Omroep Centraal bij alle thuiswedstrijden van Gemert 1. Kundig doch toegankelijk deed hij voor de lokale omroep verslag van de verwikkelingen van de zwartwitten. Alle mensen die niet naar de wedstrijden konden komen kijken, hadden zo toch het gevoel dat ze er een beetje bij waren.

Jan de Laat was een vertrouwd gezicht met zijn camera naast de omroepcabine. Hij nam de hele wedstrijd op. Maar wat veel mensen zich niet realiseren, is dat daarna het echte werk pas begon: monteren, knippen en plakken met video-beelden, zodat er uiteindelijk een mooie samenvatting uitrolde. Dat gebeurde op zondagavond. Maandagochtend kwam Leon dan naar de studio van Jan om de beelden van commentaar te voorzien. Als de ‘final touch’ was gedaan, werden de video’s verspreid via you tube, de site van Gemert en die van Omroep Centraal.

Joop van Wetten was vele jaren de vaste verslaggever voor Omroep Centraal bij uitwedstrijden van Gemert 1. Met zijn telefoon hield hij het thuisfront op de hoogte van de hoogtepunten op de velden elders.

De waardering voor al dat werk was en is groot, zei voorzitter Carlo Hazenveld zondagmiddag. Hij bedankte het drietal voor hun inzet en betrokkenheid.

De voetbalvereniging is nog op zoek naar opvolgers. Zowel voor het verslag doen van de wedstrijden (per telefoon) als voor het maken van wedstrijdvideo’s. Heeft u interesse om een van deze taken in te vullen, neem dan voor meer informatie contact op met Frank van den Heuvel, teamleider pr van vv Gemert: 06 20406125 of pr@vvgemert.nl