Wedstrijd gaat door: Gemert vanmiddag uit tegen sv Meerssen

16 maart 2019

Gemert heeft op zijn zachts gezegd een vervelende week achter de rug. De zwartwitten morsten afgelopen zondag in de derby tegen UDI twee dure punten in de strijd om de titel en of dat nog niet genoeg was, schakelde Groene Ster Gemert donderdagavond ook nog eens uit in het bekertoernooi.  De bekeruitschakeling kwam hard aan bij de bekerhouder, maar Gemert zal zich snel moeten herpakken. Zondag staat immers alweer de altijd lastige uitwedstrijd tegen sv Meerssen op het programma.

Gemert zit momenteel niet bepaald in haar beste periode. De zwartwitten die maandenlang gemiddeld drie treffers per wedstrijd maakten, kwamen in de laatste drie (thuis)wedstrijden tot slechts één treffer. Ook het aantal kansen dat Gemert in deze wedstrijden kreeg, was een stuk minder dan in eerdere duels. Positief is wel dat de verdediging op dit moment staat als een huis en weinig weggeeft.

De achterstand op koploper Baronie is inmiddels opgelopen naar 7 punten, waardoor het voor Gemert zondag aanhaken op afhaken wordt in Zuid-Limburg. Gemert zal echter voorbereid moeten zijn op een lastige middag. Tegenstander sv Meerssen is op het eigen (natuur)gras moeilijk te verslaan en zal omdat het bekerduel tegen Minor werd afgelast donderdagavond een stuk frisser aan de wedstrijd kunnen beginnen dan Gemert dat donderdagavond tot op de bodem is moeten gaan.

De selectie van trainer Miquel van den Dungen, die aan zijn eerste jaar bezig is bij Meerssen, leed in de winterstop wel een gevoelig verlies. Topscorer Jordy van der Schoot verkaste in de winter onverwachts naar het Belgische Esperanza Neerpelt.

Er zal  in deze wedstrijd dan ook mentaal het nodige verwacht worden van onze jongens. Echter als de verdediging haar niveau van de laatste weken weet te halen en onze voorwaartsen het vizier weer op scherp hebben staan, moet Gemert in staat zijn om deze lastige klip te omzeilen.

Het duel op Sportpark Marsana begint zondagmiddag op het klassieke tijdstip van 14.30 uur.