33 fietsen afgekeurd bij controle vv Gemert

21 februari 2019

Woensdagavond 20 februari heeft Veilig Verkeer Nederland afdeling Gemert-Bakel in samenwerking met vv Gemert  bij de vereniging een verlichtingscontrole gehouden. Deze controle is succesvol verlopen, waarvoor wij de vereniging en haar leden willen bedanken.

Tijdens deze controle hebben wij 199 fietsen op fietsverlichting en reflectie mogen controleren. Bij 33 fietsen hebben wij helaas gebreken geconstateerd. Dit betekent dat 16,5% van de gecontroleerde fietsen helaas zijn afgekeurd, omdat deze fietsen niet voldeden aan de wettelijke vereisten.

Deze personen worden door de vereniging op de hoogte gebracht. Wij hopen dat de betreffende personen de fiets op de door ons aangewezen punten (laten) repareren, zodat ook zij weer veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Verder hebben wij bij een aantal fietsen geconstateerd dat de verlichting nog minimaal zichtbaar was. Hierop zijn de fietsen niet afgekeurd, maar hebben wij de betreffende personen gewezen en aangeraden om de batterij of lampje zo spoedig mogelijk te vervangen.

Veilig Verkeer Nederland, afdeling Gemert-Bakel