Weer supersfeer op Bourgondisch Voetbaltoernooi

26 juni 2016

Afgelopen weekend vond de tweede editie van het Bourgondisch Voetbaltoernooi plaats bij vv Gemert. Sportpark Molenbroek werd weer omgetoverd tot een heus voetbaldorp waar, dankzij de inzet van 130 fanatieke vrijwilligers, het hele weekend gefeest, gevoetbald en geslapen kon worden. Vanuit alle windstreken en zelfs van over de Belgische grens kwamen maar liefst 42 enthousiaste dames- en herenteams naar Gemert om een weekend volop feest te vieren. Zelfs de regen die zo af en toe op de velden neerdaalde, kon de pret niet drukken.

Op vrijdagmiddag arriveerden de eerste teams op Sportpark Molenbroek. Na installatie in de slaaptenten werd er door de 650 deelnemers aan het toernooi al snel opmars gemaakt naar de grote feesttent. Daar werden optredens van diverse teams afgewisseld met muziek van DJ Ronald. De toon van het toernooi was gelijk gezet. Het werd een geslaagde eerste feestavond, waarna het nog tot diep in de nacht onrustig bleef in het tentenkamp op sportpark Molenbroek.

Op zaterdagochtend moest er natuurlijk ook gevoetbald worden. Op de voetbalvelden werd de hele dag volop gestreden in de poulewedstrijden. Tussen de wedstrijden door kon men genieten van een hapje en drankje op het terras met muziek van DJ’s Paul en Teun en later op de middag een mooi optreden van blaaskapel De Weavers uit Gemert. Na een heerlijk chinees buffet maakte bourgondisch Gemert zich vervolgens op voor de grandioze feestavond die op het programma stond.

In de avonduren vulde de feesttent zich al snel met enthousiaste feestgangers. Vanaf het eerste nummer dat DJ de Vos draaide zat de sfeer er al goed in. Daar deed coverband Vegas vervolgens nog een schepje bovenop. De band speelde drie geweldige sets. Het was de hele avond één groot feest en het dak knalde er letterlijk vanaf. Binnen de organisatie van het BVT was men het er over eens: “Hier doe je het toch voor!”

Op zondag was het, na voor velen een kort nachtje, weer tijd om de voetbalschoenen aan te trekken. Na een goed verzorgd ontbijt werd er op de Gemertse velden nog volop gestreden voor de felbegeerde titels. Uiteindelijk waren het de ‘Daltons on Tour’ bij de heren en sv Hoofddorp bij de dames die er met de titel vandoor gingen. Om 18.00 uur zat het toernooi er op en vertrok iedereen voldaan richting huis. Maar niet voordat er nog even geïnformeerd werd of inschrijven voor volgend jaar alweer mogelijk was.

NIEUW1 NIEUW2 NIEUW4 NIEUW5