Gemert zondag op bezoek bij vc Vlissingen

21 november 2018

De selectie van Gemert stapt komende zondag met een goed gevoel in de bus voor de verre busreis naar de Zeeuwse kustplaats Vlissingen. De mannen van trainer Reinald Boeren speelden afgelopen zondag een prima wedstrijd tegen GVV Unitas en wonnen overtuigend met 4-1. Gemert is door dit resultaat weer terug aan de kop van de hoofdklasse B maar moet de eerste plaats wel delen met Unitas en Baronie.

Gemert speelde afgelopen zondag misschien wel haar beste wedstrijd tot nu toe dit seizoen. Dat Gemert voorin met vooral Thijs van Pol en Ralf Kemper over veel kwaliteit en scorend vermogen beschikt, is inmiddels genoegzaam bekend. Maar ook achterin stond de ploeg zonder de vaste backs Lars Teuben en Erwin van den Broek als een huis en werden er nauwelijks kansen weggegeven.

Zondag dus de verre uitwedstrijd tegen vc Vlissingen, een ploeg waartegen Gemert het vaak lastig heeft. Wie een beetje in de geschiedenis van vc Vlissingen duikt, leert dat de ploeg in 1916 is opgericht na een fusie van 3 kleine verenigingen. Vanaf het begin af aan is vc Vlissingen een ambitieuze actieve vereniging, die alles is het werkt stelt om een zo hoog mogelijk niveau te bereiken. De ploeg geldt nog steeds als de enige profclub die de provincie Zeeland gekend heeft. Afgelopen zomer moest Vlissingen een bittere pil slikken, toen provinciegenoot Goes de ploeg voorbij streefde en promoveerde naar de derde divisie.

Dit seizoen wil het nog niet echt  vlotten met de ploeg van trainer John Karelse (o.a ex-NAC en Newcastle United). De Zeeuwen verloren 7 van de 10 duels die ze speelden en bezetten op dit moment de 14e plek op de ranglijst. Gemert zal zich echter moeten instellen op een lastige middag. De lage klassering van de Zeeuwen geeft een vertekend beeld; de ploeg beschikt  met o.a. clubtopscorer Abdoe Abdenbi in de gelederen over voldoende kwaliteit om het iedere tegenstander moeilijk te maken.

Als Gemert  zondag echter hetzelfde spel op de mat kan brengen als afgelopen week tegen Unitas moet de ploeg van Reinald Boeren met de volle buit terug kunnen keren uit Zeeland.

Het duel op het sportpark aan de Irislaan in Vlissingen begint zondag om 14.00 uur.

Graag tot dan!